دوشنبه 1403/02/31 15:25 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 15
1403-02-18 11:54 - شماره خبر : 138 0
نماینده سابق استان اردبیل:

بسیج سازندگی در پیشبرد اهداف انقلاب حرکت می‌کند

نماینده سابق استان اردبیل گفت: بسیج سازندگی باهدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای تشکیل شده است و در راستای رفع محرومیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی باهدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای تشکیل شده است و در راستای رفع محرومیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: کشور ایران در دوران قبل از انقلاب اسلامی وضعیت اسفناکی داشت، خصوصاً طبقات محروم و مستضعفی که در نقاط دورافتاده کشور زندگی می‌کردند شرایط بدتری داشتند که این امر مستلزم تلاش‌های فراوان برای اصلاح و بهبود امور بود.

نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون جبران عقب‌ماندگی و تقویت نقاط حمایتی و سازندگی در کشور است، به‌گونه‌ای که جبران‌های مختلفی برای رسیدگی به امور محرومان ایجاد شد و حتی بعضی سازمان‌ها مثل بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان شکل گرفت که تا به امروز در حال فعالیت هستند.

تعطیلی مقطعی سازندگی هزینه سنگینی برای کشور داشت

وی افزود: پاره‌ای از امور سازندگی متأسفانه در برهه‌ای از انقلاب در قالب تغییر و تحولات سیاسی مسکوت ماند، مثل سازندگی روستاها که جز وظایف ذاتی جهاد سازندگی از ابتدای انقلاب بود که خلع تعطیل‌شدن این کار به طور جد در کشور ملاحظه شد و هزینه‌هایی هم دراین‌خصوص پرداخت کردیم.

حقیقت‌پور ادامه داد: در دهه گذشته موجی از گرایش‌های سازندگی از جمله بسیج سازندگی در کشور شکل‌گرفته است که این حرکت برای اصلاح باقی‌مانده اهداف و تلاش‌های جمهوری اسلامی در صحنه رسیدگی به امور فقرا است.

توسعه متوازن، عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند

وی با تأکید بر اینکه هیچ امری مهم‌تر از این نیست که یک سازندگی معقول و مناسب در ارتباط باعدالت اجتماعی یا موضوعات رفاه اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: دلیلی ندارد افرادی که در شهر زندگی می‌کنند همه امکانات و رفاه را داشته باشد و همچنین روستاییان که تولیدکننده و محور هستند، نباید در محرومیت زندگی کنند.

حقیقت پور بیان کرد: در حال حاضر چند کانال در خصوص امر سازندگی از جمله ستاد دیه به فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و بسیج فعالیت می‌کنند؛ اما همه این‌ها نیازمند این هستند که به‌صورت یک شبکه یا یک واحد از لحاظ جغرافی یا در موضوع باهم تقسیم کار کنند.

استاندار سابق استان اردبیل تصریح کرد: این چهار نهاد می‌توانند کشور را به چهار قسمت تقسیم کنند و هر کدام یک قطعه مبارک مملکت و یا یک پهنه جغرافیا را پوشش دهند، به مثال آب و برق، عمران و آسفالت یا خانه‌سازی و مدرسه‌سازی را یک نهاد و معیشت، بهداشت و سلامت را نهاد دیگر به عهده بگیرد و موضوع را تقسیم کار کنند.

انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/NE9DJ
اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی اجرا می‌شود

1403/02/29 13:07

در اردوی جهادی دامپزشکی صورت گرفت؛

واکسیناسیون ۲ هزار دام در بیله‌سوار

1403/02/28 11:51

معاون دادستان اردبیل:

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

1403/02/28 10:52

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

1403/02/27 16:56

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر